Tid Beskrivning
1953 Bilen tillverkas
1954 Upptaget i typintyg/godkänd vid besiktning första gången: 24/2 1954
Ägare: K-G Pettersson, Hedemora
1973 Ny ägare: Karl-Axel Axelsson, Ludvika. Inköp och hämtning 25/5. Mätarställning 80186. Pris: 675:-
1973 Arbete med golv och skärmar. En hel del svetsarbete. Rengörning och målning av motorrum.
1973,
dec.
Montering av motor.
Inköp av däck, fälgar,packboxar, diverse packningar, bromsslangar, bromscylinder, vattenfördelningsrör och generatorkol. Kostnad: 580:-
1974 Arbete med framvagn och bakvagn.
1975 Diverse elarbete. Svetsning och målning av underrede. Monterat bromsledningar och tectylat underredet. Arbetat med bromssystemet och avgassystemet. Målat inredningsdetaljer.
1976 Arbete med dörrarna.
1977 Arbetat med elsystemet, justerat motorn.
24/4 Startat motorn gick efter 5 försök. Laddade ej, en ventil knackade och urtrampningslagrtet skrek.
Byte urtrampningslager och laddningsrelä. Kromat detaljer. Monterat växellåda.
16/7 Justerat växellåda och gjort den första provturen. Vattenpumpen läckte.
Arbetat med motorhuv och elsystemet (tändningslås o dyl.). Arbetat meddörrkarmar och lådor. Mer arbete med underredet.
1978 Arbetat med inredning, säten och mattor.
Slipat och spacklat. Lackat. Monterat skärmar och yttre detaljer. Tvättat och vaxat.
1979

Sytt och fäst klädestyg.
Monterat dörrsidorna.
27/4 Körtillstånd utfärdat,
4/5. Vägt bilen,
9/5 Besiktningsinstrument utfärdat,
Topplockspackning bytt.

1983 Hämtat bilen från Ludvika till Kedjebo.
Vatten i oljan. Åtdragning av bultarna gjorde det tätt. Mätarställning: 82160
1987 Bilen gick dåligt och motorn var orkeslös, med ideliga förgasarsmällar. Inslipning av ventiler hjälpte inte. Efter byte av kablar och div eldelar gick bilen bra.
1989 Hellack av kaross. Hela bilen plåtren och uppspacklad. Tectyl under skärmar och i dörrar.
1993 Bilen lackas om på hösten
1998 Ny ägare: Pirjo Dordlofva, Haninge
1979