Tid | Beskrivning |
1953 | Bilen tillverkas |
1954 | Upptaget i typintyg/godkänd vid besiktning första gången: 24/2 1954 |
Ägare: K-G Pettersson, Hedemora | |
1973 | Ny ägare: Karl-Axel Axelsson, Ludvika. Inköp och hämtning 25/5. Mätarställning 80186. Pris: 675:- |
1973 | Arbete med golv och skärmar. En hel del svetsarbete. Rengörning och målning av motorrum. |
1973, dec. |
Montering av motor. Inköp av däck, fälgar,packboxar, diverse packningar, bromsslangar, bromscylinder, vattenfördelningsrör och generatorkol. Kostnad: 580:- |
1974 | Arbete med framvagn och bakvagn. |
1975 | Diverse elarbete. Svetsning och målning av underrede. Monterat bromsledningar och tectylat underredet. Arbetat med bromssystemet och avgassystemet. Målat inredningsdetaljer. |
1976 | Arbete med dörrarna. |
1977 | Arbetat med elsystemet, justerat motorn. 24/4 Startat motorn gick efter 5 försök. Laddade ej, en ventil knackade och urtrampningslagrtet skrek. Byte urtrampningslager och laddningsrelä. Kromat detaljer. Monterat växellåda. 16/7 Justerat växellåda och gjort den första provturen. Vattenpumpen läckte. Arbetat med motorhuv och elsystemet (tändningslås o dyl.). Arbetat meddörrkarmar och lådor. Mer arbete med underredet. |
1978 | Arbetat med inredning, säten och mattor. Slipat och spacklat. Lackat. Monterat skärmar och yttre detaljer. Tvättat och vaxat. |
1979 |
Sytt och fäst klädestyg. |
1983 | Hämtat bilen från Ludvika till Kedjebo. Vatten i oljan. Åtdragning av bultarna gjorde det tätt. Mätarställning: 82160 |
1987 | Bilen gick dåligt och motorn var orkeslös, med ideliga förgasarsmällar. Inslipning av ventiler hjälpte inte. Efter byte av kablar och div eldelar gick bilen bra. |
1989 | Hellack av kaross. Hela bilen plåtren och uppspacklad. Tectyl under skärmar och i dörrar. |
1993 | Bilen lackas om på hösten |
1998 | Ny ägare: Pirjo Dordlofva, Haninge |
1979 |